ВИМОГИ ЩОДО
СТРУКТУРИ, ЗМІСТУ Й  ОФОРМЛЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
- На титульному слайді повинна бути вказана назва презентації та її автор;
- викладайте матеріал стисло, з максимальною інформативністю тексту;
- слідкуйте за відсутністю нагромадження, чітким порядком у всьому;
     • ретельно структуруйте інформацію;
     • використовуйте короткі та змістовні заголовки,
марковані та нумеровані списки;
     • важливу інформацію (наприклад, висновки,
визначення, правила тощо) подавайте крупним та виділеним шрифтом і розташовуйте
у лівому верхньому куті екрана;
     • другорядну інформацію бажано вміщувати внизу
сторінки;
     • кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий
абзац;
     • головну ідею абзацу викладайте в першому рядку
абзацу;
     • використовуйте табличні форми запису інформації
(діаграми, схеми) для ілюстрації важливих фактів, щоб подати матеріал компактно
і наочно;
     • графіка має органічно доповнювати текст;
     • пояснення треба розташовувати якнайближче до
ілюстрацій, з якими вони мають одночасно з'являтися на екрані;
     • необхідно ретельно продумати інструкції до
виконання завдань: їх чіткість, лаконічність, однозначність;
     • використовуйте емоційний фон (художня проза
запам'ятовується краще, ніж спеціальні тексти, а вірші - краще, ніж проза);
     • всю текстову інформацію потрібно ретельно
перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок;
     • продуктивність навчання зростає, якщо одночасно
діють зоровий і слуховий канали сприйняття інформації (в зарубіжній літературі
це явище називають принципом модальності). Тому рекомендується там, де це
можливо, використовувати для тексту і графічних зображень звуковий супровід.
Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить
15 %, зорового - 25 %, а їх одночасне залучення до процесу навчання підвищує
ефективність сприйняття до 65 %.
   • стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (у
порядку спадання інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий);
   • дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають
сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений,
зелений);
   • нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений,
коричневий;
   • поєднання двох кольорів — кольору знака і кольору фону —
суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки
стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на
червоному фоні);
   • найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на
темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;
   • кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;
   • будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує
ефективність сприйняття інформації;
   • чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює
підсвідомість, вони швидко запам'ятовуються;
   • будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований),
знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;
   • підключення у вигляді фонового супроводу звуків (пісень,
мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.
   • кожен слайд має відображати одну думку;
   • текст має складатися з коротких слів та простих речень;
   • рядок має містити 6—8 слів;
   • всього на слайді має бути 6—8 рядків;
   • загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;
   • дієслова мають бути в одній часовій формі;
   • заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати
основні засади слайда;
   • у заголовках мають бути і великі, і малі літери (а не
тільки великі);
   • слайди мають бути не надто яскравими — зайві прикраси лише
створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації;
   • кількість блоків інформації під час відображення
статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох;
   • підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;
   • всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
   •  На останньому слайді повинен вказуватися СПИСОК   ДЖЕРЕЛ (для дотримання авторського права)
   Увага! Людина може одночасно запам‘ятовувати не більше
трьох фактів, висновків, визначень.
Додаткові
вимоги до змісту презентації (за Д. Льюїсом):
// Бібліотека
“Шкільного світу”  Power Point. Створюємо презентації
 
Немає коментарів:
Дописати коментар